14 okt Ontslag op staande voet
Een medewerker van een call centre maakte een afspraak in verband met ontslag op staande voet bij een call centre. Iets wat ontzettend heftig aankomt bij werknemer. Immers, ze lopen het risico om zonder uitkering op straat te komen te staan. En dat hakt er nogal in.
Het verwijt van het call centre was dat cliënte opzettelijk foute informatie zou hebben doorgegeven aan potentiële cliënten. Dit, om kennelijk meer cliënten binnen te halen en daarmee haar target. Zij was direct op non actief gesteld en had een papier voor haar neus gekregen waarin ze schuld bekende en afzag van verdere acties. Gelukkig heeft zij dit niet getekend. In zo een situatie dien je dat soort verklaringen nooit te ondertekenen.
Uiteraard is er contact opgenomen met het call centre met het verzoek om nadere explicatie. En met name om het ten laste gelegde, de afgeluisterde telefoongesprekken te overleggen.
Direct na deze vraagstelling meldde zich de advocaat van het call centre. Deze stelde dat het ontslag op staande voet niet ten uitvoer gebracht zou worden en dat er afscheid van de medewerker genomen zou worden middels een vaststellingsovereenkomst. Of onze cliënte zich daar in zou kunnen vinden…